
изгледи

Индустрията на социалните медии отбелязва постоянен растеж през последните 10 години, като редовно се появяват нови платформи.
В резултат на това социалните мрежи постоянно се променят и може да бъде трудно да бъдеш в течение с тях.
В тази статия ще разгледаме най-новите статистически данни за социалните медии. Ще разгледаме демографските данни и тенденциите във различни популярни платформи като Facebook, Instagram, Twitter и др.
Тези данни за социалните медии могат да ви помогнат да разберете как? , колко често и от кого най-често се използват платформите
Какъв процент от населението използва социалните медии? Кой е сайтът- социална медия №1 в света? Кои са най-популярните приложения на сайтовете за социални медии?
Вижте кои са някои от най-интересните данни за социалните медии
Обща статистика на социалните медии Първо, нека разгледаме някоя обща информация за социалните медии.
Какъв процент от населението използва социалните медии?
Според доклад на Wearesocial / Hootsuite от юли 2022 г. по света има 4,48 милиарда активни потребители на социални медии. Това е около 56,8% от общото население в световен мащаб.
Кой сайт за социални медии е №1? Facebook е най-използваният сайт за социални медии в света. Това го прави сайт №1 за социални медии въз основа на броя на активните потребители.
Кои са най-популярните приложения на сайтовете за социални медии?
Има голям брой социални мрежи. И хората използват всяка от тях за различни цели.
Например, 4 на 10 потребители на Pinterest използват платформата за намиране на нови марки и продукти.
Най-популярната употреба на Facebook (и Messenger) пък е за поддържане връзка с приятели и семейство.
А сега, нека разгледаме някои статистически данни, които ни дават информация за индустрията на социалните медии като цяло:
1. Има 4,2 милиарда активни потребители на социални медии по целия свят, което е с 490 милиона повече потребители, отколкото в началото на 2020 г. и показва, че социалните медии все още бързо се разрастват.
Освен това, това е 53,6% от общото население в световен мащаб (около 7,8 милиарда души), което значи, че повече от половината от всички хора на Земята използват социалните медии. И това е още по-впечатляващо, когато вземете предвид, че само 4,66 милиарда души имат достъп до интернет.
2. 74% от американците са активни потребители на социални медии. Това прави САЩ една от водещите страни по отношение на степента на приемане на социалните медии.
Само Европа има по-голям процент на приемане на социалните медии, като 79% от населението на Европа е активно в социалните медии.
Африка е регионът с най-нисък процент на приемане на социалните медии. Само 8% от тези в Средна Африка, 10% от тези в Източна Африка, и 16% от тези в Западна Африка използват редовно социалните медии.
3. Социалните медии са по-популярни сред американските жени, отколкото сред мъжете, като разликата е доста значителна.
Според проучвания, 78% от жените в САЩ използват активно социалните медии, в сравнение с едва 69% от мъжете.
Въпреки това, това разделение между половете изглежда е специфично за САЩ. В много други страни важи обратното. Например в Западна Африка значително повече мъже (73%) използват социални медии, отколкото жени (46%). Социалните медии също са по-популярни сред мъжете в Западна Европа, Централна Америка, Южна Азия и Югоизточна Азия.
Полезно е да се вземат под внимание различията между половете в използването на социалните медии, за развитие на бизнес, като планирате стратегията си за социалните медии съобразно тези тенденции.
4. Интернет потребителите прекарват 2 часа 25 минути в социалните медии всеки ден.
За да погледнем това в перспектива, средният интернет потребител прекарва около 7 часа всеки ден на своите устройства. Тази статистика показва, че приблизително една трета от тези 7 часа се прекарват в социалните медии.
Също така е установено, че потребителите прекарват средно по 1 час 12 минути в игри, което прави социалните медии два пъти по-популярни от игрите.
5. Очаква се разходите за реклами в социалните медии да достигнат 49 милиарда долара до края на 2022 г., което е увеличение с около 21,3% от 2021 г.
Причината, че разходите за реклами се увеличават, може да има нещо общо с глобалната пандемия. Въпреки че много фирми намаляват рекламния си бюджет в началото на пандемията, повишеното използване на социалните медии от потребителите поради националните мерки подтикна мнозина бизнеси да преосмислят стратегията си и да инвестират повече в социални медии, за да се възползват от увеличения им обхват.
Факти за Twitter
6. Twitter има 73 милиона потребители в САЩ. Това прави САЩ страната с най-много потребители на Twitter. Япония е на второ място с 55,55 милиона потребители на Twitter, а Индия е трета с едва 22,1 милиона потребители на Twitter.
Twitter е най-популярен при хора на възраст между 18 и 24, като 42% от хората в тази възрастова група, използват Twitter, в сравнение с едва 27% във възрастова група 30-49 г. и 18% във възрастовия диапазон от 50 до 64 години. Най-малко вероятно е възрастните хора да използват Twitter, като само 7% от възрастните, които са над 65 години използват платформата.
Това показва, че Twitter може да бъде полезна платформа за бизнесите, насочени към по-младите хора. Ако обаче се опитват да достигнат до по-възрастен целеви пазар, може би е по-добре да се съсредоточат върху различна платформа като Facebook.
Също така, 42% от потребителите на Twitter в САЩ имат висше образование, каъо тази статистика показва, че Twitter изглежда се харесва на добре образовани потребители. За сравнение само 29% от потребителите на Facebook притежават висше образование и само 27% от потребителите на YouTube. Само LinkedIn показва по-голяма популярност сред завършилите висше, като 56% от потребителската им имат такова образование. Но като се има предвид, че LinkedIn е професионална мрежа за намиране на работа и кариерно развитие, това не е изненадващо.
Причината, поради която Twitter е популярен сред завършилите унивеситет обаче е по-малко ясна.
7. 92% от всички туитове са публикувани от само от 10% от потребителите
Повечето потребители използват Twitter, за да разглеждат съдържание и новини и публикуват само рядко. Затова само малък дял от многото активни потребители публикуват редовно.
Факти за Facebook
Нека преминем към любимата платформа за социални медии/- Facebook. Ето какво трябва да знаете.
8. Facebook има над 2,8 милиарда ежедневно активни потребители. Facebook без съмнение е най-популярната платформа на социални медии в света.
Създаден още през 2004 г. от група студенти (мисля, че всички сме чували историята), оттогава Facebook се разраства до най-големия в света сайт за социални медии с над 2,8 милиарда ежедневно активни потребители.
Не само това, но и компанията притежава и други големи социални приложения и платформи, включително Instagram, Facebook Messenger и WhatsApp.
Така Facebook има общо над 2,8 милиарда дневни активни потребители.
До 2,18 милиарда от тези потребители може да бъдат достигнато от реклами според дигиталния отчет на WeesoSocial и Hootsuite за 2021 г..
Това го прави Facebook изключително полезна платформа за търговците и бизнесите.
Facebook може да доведе до редица продажби, чрез неговите рекламни функции, което го прави любим сред много търговци и бизнеси.
9. 73% от американските потребители посещават Facebook всеки ден
Facebook се е утвърдил като част от ежедневието за много потребители. Според официалната статистика 73% от потребителите на Facebook посещават сайта всеки ден.
В допълнение към това, над 90% от потребителите посещават сайта поне веднъж седмично.
10. 25,7% от потребителите на Facebook са на възраст между 24 и 35.
Facebook има репутация на платформа, която се харесва от по-стара демографска група.
Но въпреки че може да е вярно, че по-висок процент от възрастни хора използват Facebook в сравнение с други платформи, както показват някои статистики, той всъщност е най-популярна сред 25-35 годишни. Почти една четвърт от хората в тази възрастова група използват Facebook, в сравнение с 18,1% от тези на възраст 35-44 години, 13,6% от тези на възраст 45-54 години, 11% от тези на възраст 55-64 години и 10,6% от тези над 65. Само малка част (2,9%) от тези на възраст 13-17 използват Facebook. Това може би загатва, че бъдещето на платформата може да е несигурно.
Факти за Instagram
Instagram е платформа за социални медии за споделяне на снимки и видео, която всъщност е собственост на Facebook. Ето някои от най-интересните факти за Instagram.
11. Instagram има над 1 милиард потребители месечно. Instagram е изключително активна платформа, която беше създадена през 2010 г. и има непрекъснато нарастваща популярността през годините.
Платформата беше закупена от Facebook през 2012 г. Оттогава въведе редица нови функции като reels функцията за споделяне на видео и нови опции за реклама и продажба, които я правят изключително популярна както за потребителите, така и за бизнесите.
12. 32% от потребителите на Instagram са на възраст между 25 и 34, което прави тази възрастова група да е най-голямата възрастова група в платформата. Instagram също е сравнително популярен при 18-25-годишните, които съставляват около 29,9% от общите потребители.
13. Instagram е четвъртата най-популярна платформа за социални медии според броя на активните потребители.
Instagram не само запазва своята популярност от създаването си през 2010 г., а и се утвърждава като една от най-използваните платформи за социални медии. Приложението се нарежда зад Facebook, YouTube и WhatsApp като четвъртият най-популярен сайт за социални медии.
14. 90% от потребителите на Instagram следват поне един бизнес акаунт. Instagram върши чудесна работа за свързване на бизнеса и потребителите. Според статистика, публикувана в статия от Instagram, почти всички потребители на Instagram следват поне един бизнес акаунт. Това го прави чудесна платформа за провеждане на маркови рекламни кампании и упражняване на влияние, тъй като потребителите вече го разглеждат като място, където могат да научат за и да се свържат с бизнеса, като 81% от потребителите на Instagram казват, че той им помага да намират нови продукти и услуги.
Затова Instagram е добро място, където бизнесите да споделят подробности за своите продукти и услуги, като и потребителите също знаят това.
Според статия, публикувана от Instagram, 87% от потребителите използват платформата за научаване на повече относно продукти и услуги, които ги интересуват. В допълнение към това, 80% от потребителите съобщават, че Instagram им помага да решат дали да направят покупка или не.
Други основни статистически данни за социалните платформи (Tiktok, YouTube WhatsApp и т.н.)
Вече разгледахме някои интересни данни, свързани с топ 3 на платформите за социални медии. Те обаче не са единствените платформи, които са много влиятелни и популярни. Ето някои интересни факти за Tiktok, YouTube, WhatsApp и др.
15. Tiktok е изтеглен 315 милиона пъти през първото тримесечие на 2020 г. Китайската платформа за социални медии Tiktok избухна на фона на пандемията през първото тримесечие на 2020 г.
Въпреки че сайтът съществуваше от известно време, употребата му на Запад беше оскъдна. Въпреки това, с повечето хора, които търсеха нови начини да се забавляват у дома, иновативната видео платформа придоби много популярност. В резултат на това Tik Tok беше изтеглен над 300 милиона пъти само за три месеца.
16. Tiktok е втора по размер на потребителските разходи в мобилни приложения след Tinder.
Въпреки че е сравнително нова медия,Tik tok се оказва особено ефективна платформа за търговците.
Tiktok предлага разнообразни рекламни формати, които улесняват интегрирането на реклами с голямо влияние сред
17.WhatsApp е най-популярното приложение за съобщения от социалните медии в света.
WhatsApp заема първото място, следван от Facebook Messenger. Потребителите изпращат около 100 милиарда съобщения на ден в приложението и провеждат близо 100 милиона гласови обаждания.
WhatsApp също е чудесно място за бизнеси да се свързват със своите клиенти, благодарение на въвеждането на приложението WhatsApp Business.
18. WhatsApp е наличен в над 180 страни, но е най-популярен в Индия
WhatsApp се поддържа в много страни, включително САЩ, Великобритания и Канада. Изненадващо обаче, той е най-популярен в Индия, където живеят над 390 милиона от потребителите на WhatsApp.
Индия има една от най-бързо развиващите се икономики в света, която може би допринася за необходимостта от бързото и честото изпращане на съобщения и обаждания чрез безплатното използване на WiFi мрежи.
19. YouTube е вторият най-посещаван сайт в света след Google, която е и компанията майка на YouTube.
Само през януари 2022 г. сайтът е имал над 20 милиарда посещения, а 1,947 милиона от тях са били от хора с профили в сайта.
Той също се класира №3 в списъка на най-търсените думи в Googlе, заяви пред медии Google.
20. YouTube има повече от 2 милиарда потребители месечно.
Според статистика, публикувана от Google, те осъществяват над 20 милиарда посещения всеки месец.
Това го прави перфектната платформа за популяризиране на марки и бизнеси и изграждане на общности.
21. 77,1% от хората, използващи Pinterest са жени.
За разлика от повечето платформи, Pinterest има доста неравномерно разделяне, що се отнася до пола. Според статистиката, публикувана в доклада на Digital 2021 от Wearesocial и Hootsuite, почти 80% от потребителите на Pinterest са жени.
Затова Pinterest може да бъде чудесна платформа за бизнеси, чиито продукти или услуги са насочени предимно към женския пазар.
22. Броят на потребителските акаунти в Pinterest нараснаха с 46% през 2020 г.
Както много други платформи за социални медии, Pinterest отбеляза значителен растеж през 2020 г. С повечето хора, които оставайки вкъщи започнаха ново хобита или се заеха с проекти за направи си сам, Pinterest стана мястото за вдъхновение и информация. Затова и цифрите на потребителите се повишиха почти двой о през 2020 г.
23. Почти половината от всички потребители на Snapchat са на възраст между 15 и 25 години. Snapchat е на 12-о място в списъка на най-използваните сайтове за социални медии, но все пак е доста популярен, макар и предимно тийнейджъри и млади възрастни. Според графика, публикувана от Statista, цело 48% от потребителите на Snapchat са под 25. Така че, ако искате да се свържете с млади хора, това е платформата за вас.
24.54% от потребителите на Snapchat са жени. Snapchat има доста равномерно разделяне, що се отнася до пола на своите потребители, като 54% от потребителите на мрежата са жени, а 46% са мъже.
Както можете да видите от фактите и цифрите по-горе, социалните медии все още са процъфтяваща индустрия. Това позволява не само да бъдат използвани в свободното време, но и за бизнес цели. Независимо дали сте блогър, дигитален маркетинг специалист или собственик на бизнес, изглежда, че социалните медии могат да са мощен инструмент, който да бъде ключът към свързването с целевата аудитория.
Ключово за услеха в социалните мрежи е редовното създаване и публикуване на съдържание, което отговаря на съответната аудитория във всяка платформа. Това може да се направи по-лесно с помощта на планиране чрез приложения като Pallyy и SocialBee.
Надяваме се, че фактите в тази статия ви помогнаха да научите малко повече какти и за индустрията на социалните медии като цяло, така и за някои от най-популярните платформи за социални мрежи.
Коментари
:брой коментар