изгледи
В тази статия ще разгледаме някои от най-големи продуктови неусоехи в историята.
Откакто започна ерата на консуматорството, марките полагат множество усилия да създадат успешни продукти.
Затова и бизнес специалистите са в постоянно търсене на това, което ще доведе още един доволен клиент. Независимо от това, не всеки път нещата се получават.
Затова нека да разгледаме неуспехите на някои големи компании:
E.T. игра
Запомнена като най-лошата видео игра в историята, играта на компанията Atari е била може би най-големият игрови неуспей и истинска търговска катастрофа през 1982 г.
Играта не се е харесала на играчите толкова много, че хиляди копия са останали непродадени, принуждавайки Атари да изостави напълно идеята за тази игра, а дизайнерът й да трябва да се откаже от кариерата за цял живот.
Twitter Peek
Следващ в списъка на най-големите продуктови неудое в историята е устройство, създадено от Twitter Inc.
Това устройство е специално създадено с идеята през него да се ползва социалната микроблогинг платформа Twitter, без да е необходим достъп до Wi-Fi или мрежова интернет връзка.
Устройството използва съществуващите мобилни мрежи за трансфер на данни, за да изпраща и получава информация от Twitter, която позволява на потребителите да извършват стандартните операции на социалната мрежа като публикуването на постинги (tweets) изпращане на съобщения и управление на списъците с последователи (follower lists).
Но кой би си направил труда да носи две джаджи, когато тези функции могат да бъдат изпълнени от и просто от един
мобилен телефон?
Затова и устройството на Twitter за 99 долара се оказва неуспешно на пазара.
3D TV
Идеята за ЗD телевизори е породена след огромния успех на филма Avatar.
Но нуждата от носенето на специални очила, високата цена и малкото съвместими принадлежности доведоха до провала на 3D телевизорите.
Почти всички производители освен Samsung са спрели да изграждат 3D телевизори до 2016 г.
Бездимна цигара
През 1988 г. RJ Reynolds Tobacco Company инвестира в идеята за бездимни цигари.
Точно обратно на очакването, бездимните цигари се оказват мега провал. "Имат вкус на дим от дървени въглища", съобщава изданието New York Times от 1988.
Пушачите не харесват отвратителната миризма, лошият вкус и твърде горещата температура на тези цигари.
Дизайнът също е определян като малко прекалено странен.
Qwikster
Qwikster е дъщерно дружество на стрийминг гиганта Netflix Inc.
През септември 2011 г. изпълнителния директор на Netflix, Рийд Хастингс решава да отдели от стрийминг бизнеса на компанията отделно звено за наем на DVD-та, за което е решено да се преименува на Qwikster.
Реакцията от страна както на инвеститорите, така и на потребителите, е толкова негативна, че Хастингс е принуден бързо да се откаже от плана.
Пораженията обаче са нанесени. Цената на акциите на компанията пада така главоломно – с цели 50% през следващите два месеца – че през ноември същата година, Netflix моли Rowe Price и Technology Crossover Ventures да мъ се притекат на помощ с извънредна финансова подкрепа от 400 милиона долара.
Crystal Pepsi
През 1992 г. PepsiCo. представя напитката Crystal Pepsi. По това време бизнес приходите на компанията са19,8 млрд. долара.
Компанията се опитва с тази моеа напитка да навлезе в процъфтяващия в началото на 90-те години пазар на „напитките от ново поколение” , които са по-малко вредни и с по-малко калории.
Затова и Crystal Pepsi е безкофеинова, диетична кола, а от Pepsi влагат 40 милиона долара, за да я рекламират като здравословен и лишен от вредни съставки продукт. Дори използва в рекламната си кампания по телевизията хитовата песен Right Now на Van Halen, за което плаша голяма сума.
Изследвания на пазара относно Crystal Pepsi пък карат Coca-Cola също да представят нова напитка – Tab Clear, за да отговорят на главната си конкуренция.
Продажбите на Pepsi Crystal в първата година вървят добре и възлизат на около 470 милиона долара. Много от покупките на напитката обаче са направени най-вече от любопитство.
Затова и продажбите бързо спадат. Потребителите просто не успяват да възприемат новия продукт като алтернатива на класическата пепси напитка.
Създателят на Crystal Pepsi- Дейвид Новак признава, че напитката е била най-добрата идея в живота му с възможно най-лошото изпълнение.
Фотоапарат Apple QuickTake
QuickTake от Apple от 1994 г. е един от първите цифрови фотоапарати. Той разполага с 0.3- мегапикселова камера, която прави изображение с размери 640×480 пиксела, има светкавица, но може да запази едва 8 снимки.
Освен това снимките можеха да се гледат само на компютър, което е неудобно за потребителите от това време.
Добавете и цената му от 600-750 долара и ще разберете причините за провала.
Google+
Google+ стартира като социална медийна платформа, обединяваща всички услуги на Google в една платформа.
Лари Пейдж, който е главен изпълнителен директор на Google по това време, е вдъхновен да използва бума и дору гарантира 25% бонус на персонала при условие, че Google+ e успешен.
Независимо от това, проектът отбелязва нисък интерес от потребителите и плстформата е победена от вече съществуващите лидери в социалните медии като Facebook и Twitter.
Коментари
:брой коментар