изгледи
В глобалната борба срещу туристите, Копенхаген загърбва строгите мерки, за да награди с поредица от предимства онези, които се борят за устойчивост.
Борбата срещу масовия туризъм навлезе в динамика, в която властите на различни градове или държави наложиха данъци върху туристите, както и приватизираха определени паметници, сгради или емблематични паркове, за да попречат на пътниците да пристигат „безплатно“ и да препълват най-туристическите райони. Въпреки това, други страни като Дания смятат, че методите за решаване на този проблем са, освен да ги отблъснат, да се възползват от тях, като пример за борба с измененията на климата.
В този смисъл Копенхаген иска да се „възползва“ от вълната от туристи, и е далеч от налагането на строги мерки и стратегии. Градските власти се стремят да възнаградят онези, които се грижат за околната среда и устойчивостта на града. С поредица от предимства, вариращи от дейности, до културни или гастрономически изживявания.
Програма, известна като CopenPay, която датският град тества за един месец, от 15 юли, до 11 август. Според датските власти този метод има за цел да „преобразува екологичните действия във валута, за културни преживявания“.
CopenPay награждава действия като колоездене, участие в почистване или доброволчество в градски ферми, както и рециклиране на пластмасови отпадъци. Наградите включват безплатни обиколки с екскурзовод на музеи, безплатни каяци под наем и дори безплатен вегетариански обяд, приготвен с местни продукти. Почистването на плажа също е сред действията, които ще бъдат възнаградени от властите и бизнеса в Копенхаген, до такава степен, че сърф училището в датската столица ще даде безплатен обяд на сърфистите, които помагат за почистването на плажа.
Награждаване на туристите или налагане на данъци и такси, големият въпрос в борбата с масовия туризъм
Това несъмнено са по-„практични“ алтернативи от тези, които се налагат в някои страни. Във Венеция туристите вече са таксувани да влизат в стария град. Вариант, който се обмисля и в Гърция, предвид масовото пристигане на туристи в градове като Атина, Миконос или Санторини. Исландия също ще повиши цените за туристите, а в Испания "туризмофобията" се проявява в много общини.
Така Копенхаген се присъединява към други места по света, където устойчивостта и опазването на околната среда се възнаграждават. В Германия например се дава бонус на граждани, живеещи във Франкфурт, които дерегистрират колите си, а в Германия и други територии като Австралия, Бразилия, Колумбия или Индонезия се дават парични стимули на всички, които рециклират пластмаси.
Източник :La Razon
Коментари
:брой коментар