
изгледи
Младите хора са възприели креативни методи за управление на личните си финанси, като правилото 50-30-20 и инвестират средствата, които им остават.
Икономическата среда, в която живеем напоследък е белязана от несигурност и инфлация и това кара много хора да се притесняват. Но поколението Z или млади хора, родени между 1995 и 2010 г. възприема иновативни стратегии за управление на личните си финанси, с които съумява дори да инвестира. Далеч от стереотипите за импулсивно харчене, тези млади хора демонстрират нарастваща финансова грамотност, склонни са да спестяват повече и имат усет към печелившите инвестиции.
Въпреки липсата на финансово образование, повече от 50% от младежите по света проявяват интерес към курсове по лични финанси, спестявания и инвестиции.
Цифровизацията играе решаваща роля във финансовото управление на поколението Z. Някои приложения позволяват на потребителите да проследяват разходите си, да задават цели за спестяване и да анализират и развиват финансовите си навици. Дигиталните банки предлагат услуги без такси и интуитивен интерфейс, улесняващ по-опростено и по-достъпно банкиране.
Устойчивостта е определящ фактор при решенията за покупка на поколението Z. Според доклада за европейските потребителски плащания на Intrum, 60% от 18- до 21-годишните в Испания са намалили разходите си поради опасения за околната среда, което е значително увеличение с 40%, от предходната година. Този ангажимент се превръща в практики като предпочитане на продукти втора употреба, повторна употреба и подкрепа на местния бизнес. В един голям европейски град като Валенсия, например, 52% от потребителите са увеличили покупките си от местни фирми, за да подкрепят местното производство.
Има ли ефект от правилото 50-30-20?
Поколението Z е възприело креативни методи за спестяване. Правилото 50-30-20 превръща спестяването в мотивираща игра. Това правило се състои в разделяне на месечния доход на три части. 50% от доходите се отделя за основните нужди като наем, храна или транспорт, 30% за лични нужди, като забавление, а останалите 20% за спестявания или погасяване на дълг. Тази проста формула позволява на младите хора да управляват финансите си ефективно. В последно време се наблюдава тенденцията все повече млади хора да инвестират спестяванията си. Те проявяват интерес към акции на компании, на които се възхищават и към социално отговорни инвестиции. Инвестирането се възприема като инструмент за постигане на финансова независимост и е с мисъл за едно по-спокойно бъдеще.
Коментари
:брой коментар