menu
Най-успешните модни марки в света през 2022 г.
Най-успешните модни марки в света през 2022 г.
Кои ли са те?

 

От стотиците милиони модни марки по целия свят, това са ТОП 15те модни марки в света през 2022 г.

 

Този списък на топ модните марки в света е съставен в сътрудничество със световни лидери в проучванията като Statista, Mintel и CB Insights.

 

Топ списъкът на модните марки в света включва най-популярните, най-модерните, и най-продаваните модни имена в момента.

 

Те са били индексирани според пазарната оценка на техните марки през последните две години (2020-2021 г.), в комбинация с техния индекс на популярност.

 

Индексът на Lyst също така измерва популярността на модните марки чрез анализ на социалните медии, отзивите на клиенти и обратната връзка от влиятелни лица относно модните марки. 

 

И така: ето това са ТОП 15 на най-успешните модни марки през 2022 г. (презентирани в низходящ ред).

 

VALENTINO

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Модна марка с класически стил и наследство, обичана от съвременни знаменитости като Гуинет Полтроу, Кейт Бланшет, Пенелопе Крус и Кийра Найтли.”

 

От всички модни компании в този списък, Valentino е специален случай.

 

Историята на Валентино започва през 1959 г. в сърцето на Рим, наричан още Вечния град.

 

Основана от Валентино Гаравани, Къщата за мода е известна със своята тъкан, известна като „Valentino red“.

 

Меган Маркъл носеше червена рокля на Valentino за официалния си годеж, както и по време на кралската обиколка на Мароко през февруари 2019 г. Тази рокля е именно с такава тъкан.

 

Валентино шие сватбени рокли по поръчка за икони като предишни негови клиенти са Елизабет Тейлър, Дженифър Лопес, Ан Хатауей и Джулия Робъртс.

 

През 2016 г. под творческото ръководство на Pierpaolo Piccioli, Валентино започна нова глава за марката си, като бяха определени нови централни ценности, които са и съвременни, но и верни на наследството на марката.

 

Valentino е една от най-добрите марки за облекло в момента през 2022 г. благодарение на:

 

ALEXANDER MCQUEEN

Обединеното кралство

 

Оценка от експерт

 

„Къщата на Alexander McQueen остава един от най-отличителните и иновативни лейбъли, несравним в своите безкомпромисни изрази на необуздана креативност.“

 

Основана от Lee Alexander McQueen през 1992 г., тази къща за мода се присъединява към Kering Group през 2001 г.

 

Сара Бъртън е назначена за ръководител на дизайнера за дамско облекло през 2000 г. и после е назначена и за творчески директор през 2010 г.. Под нейно ръководство Къщата произвежда колекции, оценени високо от критиката.

 

Сега, Къщата е синоним на модерната британска мода, водена от силно персоналната визия и уважение към експериментирането и оставащо във времето майсторство.

 

Неразделна част от културата на Alexander McQueen е съпоставянето на женското и мъжественото, крехкостта и силата, романтиката и бунта, мъжа и машината.

 

Силната любов към природата и почита на британската история са жизненоважни вдъхновения за Къщата.

 

Alexander McQueen е в топ 15 на модните марки за 2022 г., благодарение на постоянното си изследване на естествения свят от Бъртън и включването на ценностите на английските селски традиции в модата.

 

OFF-WHITE

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Модерна, свежа, с голямо търсене в момента, Off-White е марка за улично облекло, обожавана както от стари, така и от млади клиенти.“

 

Победителят в класацията на най-добрите модни марки през 2021 г., Off-White, остава една от най-горещите марки в света за трета поредна година.

 

Дизайнерският лейбъл се обръща към по-млади купувачи и знаменитости, които са против налагането на култ към лукса. 

 

Затова марката е призната зс една от най-добрите “улични” модни марки за 2022г.

 

С дигитален подход, Off-White (който надмина 10 милиона последователи в Instagram през това тримесечие) и основателят Върджил Абло (7,1 милиона последователи) имат значителен брой последователи в социалните медии.

 

Макар и да е жалко, смъртта на Върджил Абло през ноември миналата година добави допълнителен слой мистерия около марката.

 

Off-White се превръща в една от топ 15 на най-добрите дизайнерски марки в света в момента, благодарение на интересните си колаборации с артисти и ограничените си издания на колекции.

 

BURBERRY

Обединено кралство

 

Оценка от експерт

 

„Британски лейбъл, който не се нуждае от представяне и макар и да е мразен в миналото заради липсата си на устойчивост, Burberry сега е в челните редици на иновациите, като представя изключителни облекла, изработени от рециклирани материали.“

 

Създадена през 1856 г. от Томас Бърбъри, Burberry е британска луксозна модна къща със седалище в Лондон, Англия.

 

Общата стойност на марката Burberry е около 6,5 милиарда долара през 2021 г., което прави Burberry една от най-успешните британски модни марки.

 

Докато първоначално марката се фокусира върху облеклото за открито, през последните години тя се премести в категорията на висшата мода и аксесоари.

 

За нея, него, децата и цялото семейство: Burberry има от всичко – от панталони и обувки до аксесоари и слънчеви очила.

 

Burberry е известен и със своите тренчкоти, кожени изделия, обувки, модни аксесоари, очила, парфюми и козметика.

 

Затова и Burberry е една от най-добрите марки за облекло в момента 

 

FENDI

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Тя не е просто още една италианска марка, собственост на парижката модна къща (или по-добре казано конгломерат), LVMH, а позицията на Fendi е уникална в своята категория мода, като марката е известна със своята елегантност, майсторство, иновация и стил.“

 

Създадена от Адел и Едоардо Фенди в Рим през 1925 г., Fendi се превърна в модна къща, известна със своите елегантност, майсторство, иновация и стил.

 

Карл Лагерфелд се присъединява към Fendi през 1965 г. и дава на марката истински тласък към успех.

 

Групата LVMH придобива Fendi през 2001 г. и помага за финансирането на глобалната й експанзия.

 

Откакто премина към LVMH, италианската луксозна модна къща се превърна в синоним на качество, традиция, експериментиране и креативност.

 

Голямото одобрение от знаменитости и нарастващите споменавания в социалните медии стимулират популярността на марката.

 

Fendi е една от най-популярните марки дрехи в момента и е поставена в топ 15 на модните марки благодарение на още много фактори, като специални събития и колекции, включващи Деми Мур, Кейт Мос и Наоми Кембъл и други.

 

VERSACE

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Обичан заради своите колани, памучни шалове и ежедневни облекла, проектирани с цел за абсолютен комфорт, Versace е вашата врата към италианската мода и стил.“

 

Versace е италианска компания за луксозна мода, основана от Джани Версаче през 1978г. Логото на марката е главата на Медуза, гръцка митологична фигура.

 

Джани Версаче избира Медуза за лого, защото тя кара хората да се влюбят в нея, без да имат връщане назад.

 

Дизайнерът се надява, че компанията му ще има същия ефект върху тези, които носят дрехи и обувки на Versace.

 

Благодарение на ръководството на Донатела Версаче и емблематични супермодели като Кейт Мос и Наоми Кембъл, луксозната къща се превърна в един от най-популярните символи на модата от 90.

 

Започвайки като модна къща от висок клас, през последните години Versace се насочи и към конфекция и кожени аксесоари за широката публика.

 

Като една от най-всеобхватните марки за облекло, Versace лесно достига топ 15 на модните марки за 2022 г. 

 

YVES SAINT LAURENT

Франция

 

Оценка от експерт

 

„YSL има превъзходни продукти за красота, грим, парфюми и грижа за кожата, заедно с невероятни модни продукти и аксесоари. Опитайте ги."

 

До скоро известна като „Saint Laurent“, Yves Saint Laurent е френска луксозна модна къща, основана от Yves Saint Laurent и неговия партньор, Pierre Bergé.

 

Основана през 1961 г., Yves Saint Laurent е първата модна къща, която въвежда през 1966 г. концепцията за луксозен prêt-à-porter с колекция, наречена „Saint Laurent Rive Gauche“, която е представена като синоним на младостта и свободата. 

 

Част от Kering Group и под творческото ръководство на Антъни Вакарело, който е назначен през април 2016 г., Saint Laurent остава верен на своята идентичност на модерност и моден авторитет.

 

Така YSL е една от най-добрите дизайнерски марки от висок клас през 2022 г. 

 

BOTTEGA VENETA

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Въпреки че все още не е склонна да използва интернет реклама, дигитална търговия и социални медии, Bottega Veneta все пак успява да се развие от местен производител за семейството и приятелите до една от най-желаните италиански луксозни къщи.“

 

Основана през 1966 г. във Виченца, Венето, Bottega Veneta е италианска марка, специализирана в производството на луксозни стоки и висша мода.

 

Лейбълът започва да набира популярност, когато предишният му творчески директор, Томас Майер, връща марката към оригиналната й идентичност.

 

Майер премахва видимите лога от продуктите на марката, подчертава характерната тъкан "intrecciato" (преплетена) и връща акцента върху занаятчийското производство.

 

Признанието на марката като топ модна марка в момента обаче се приписва на Даниел Лий, новият творчески директор на марката.

 

Bottega Veneta спечели своето място сред 15-те най-добри модни марки за 2022 г. също благодарение на отчитането си на 20% положителен ръст на приходите през 2020 г., въпреки Covid-19, както и 69% увеличението на приходите си за тази година. 

 

Дрехите на марката също са част от начина на обличане на много знаменитости, включително Хейли Бийбър, Кендъл Дженър и рапърите Skepta, Slowthai и Little Simz.

 

MONCLER

Италия

 

Оценка от експерт

„Стартирала като марка, предназначена за времето за пътуване и ваканция, Monclair е – през 2022 г. – едно от най-желаните имена за улично облекло, лесно разпознаваемо и обожавано по целия свят.“

 

Основан през 1952 г. от Рене Рамилон, Moncler носи името си на френския алпийски град Монестие дьо Клермон.

 

С планинарското си наследство и перфектната си комбинация от уличен стил и алпийски дух, Moncler придоби култов статус сред мъжките, дамските и детските стилове.

 

Така Moncler достига водещите модни марки за 2022 г., кати отчита 118% увеличение на приходите през 2022. 

 

BALENCIAGA

Испания

 

Оценка от експерт

 

„Зашеметяващите кройки на Balenciaga продължават да предефинират идеите за атлетичен минимализъм и обемни облекла във висшата мода.“

 

Balenciaga е луксозна модна къща с испанско наследство – основана през 1917 г. от испанския дизайнер Кристобал Баленсиага – и в момента базирана в Париж, Франция.

 

Christian Dior нарича Balenciaga дизайнер с безкомпромисни стандарти и „Господарят на всички нас“.

 

Благодарение на Демна Гвасалия, дизайнер на марката, Balenciaga се завръща към творческите си корени.

 

Gvasalia проучва архивите на къщата, за да преосмисля работата на Cristóbal Balenciaga - от нова гледна точка.

 

Сега глобална модна марка, Balenciaga навлиза в сферата на уличното облекло.

 

Balenciaga заема 6-то място в 15-те най-добри модни марки за тази година като изглежда да продължава развитието си. 

 

PRADA

Италия

 

Оценка от експерт

 

„Една от най-емблематичните модни къщи в света, Prada използва множество свежи стилове и кройки, чрез които марката привлича вниманието на обществеността.“

 

Започнал като малък магазин за кожени изделия преди 100 години от Марио Прада, лейбълът със същото име сега е една от най-емблематичните модни къщи в света.

 

Prada съчетава отличителни елементи от занаятчийско ноу-хау наследство със съвременни принципи за опазване на околната среда, културна подкрепа и етично производство.

 

Днес Prada се ръководи от революционно дуо дизайнери: Миучия Прада и Раф Саймънс, заемайки едно сладко място между класиката и забавлението.

 

Prada е една от най-популярните марки дрехи през 2022 г. 

 

LOUIS VUITTON

Франция

 

Оценка от експерт

 

„Основана в Париж през 1854 г., в зората на модерната ера, LV се задвижва от иновативен дух, безгранична креативност и несравнимо дизайнерско умение.“

 

По-известен като Louis Vuitton или с инициалите си LV, Louis Vuitton Malletier е френска модна къща и компания за луксозни стоки, основана през 1854 г. от Georges Louis Vuitton.

 

Започнал като производител на кутии за опаковане на предмети от ежедневието и обемисти гардероби, Louis Vuitton и неговите наследници са въвели многобройни иновации в модата и имат безспорно влияние в нея.

 

В днешно време наследството на Louis Vuitton се изразява чрез неговия строг дух на иновации, смелостта на творенията и безкомпромисното търсене на съвършенство на марката.

 

Обявен за най-ценната луксозна марка в света в продължение на шест последователни години (2006–2012) и с над 460 магазина в 50 страни, LV продължава мисията си да изследва нови хоризонти.

 

Монограмът LV на марката се появява на всичко - от луксозни куфари и кожени изделия до обувки, часовници, бижута, аксесоари, слънчеви очила и дори книги.

 

LV грабва 4-то място в най-добрите модни марки за 2022 г. 

 

NIKE 

САЩ

 

Оценка от експерт

 

„Nike е марка за облекло, от която трябва да се учим“, казва Стив Джобс от Apple, имайки предвид маркетинговия подход на Nike. Американският гигант в облеклото акцентира повече върху хора, спортисти и знаменитости, отколкото върху продукти.“

 

Nike е американска мултинационална корпорация, която произвежда и предлага на пазара обувки, облекло и аксесоари.

 

Присъствието на Nike сред най-добрите модни марки за 2022 г. е оправдано поради неговите приходи, сътрудничество със знаменитости и преди всичко нарастващата любов и търсене на клиентите.

 

Пускането на първите маратонки за спортисти със специални нужди

отчитането 59% увеличение на дигиталните продажби, както и 

дебюта на Air VaporMax 2021 които са с 40% рециклирано съдържание правят марката все по-успешна.

 

DIOR

Франция

 

Оценка от експерт

 

„Dior, о, Dior! Френската луксозна къща продължава да отстоява своята визия чрез елегантни, структурирани и безкрайно женствени колекции.”

 

По-известен като Dior, Christian Dior SE е френска луксозна модна къща, контролирана и председателствана от френския бизнесмен Бернар Арно, който също оглавява LVMH, най-голямата група луксозни продукти в света.

 

Dior е основан през 1946 г. от френския моден дизайнер Кристиан Диор.

 

Къщата дега се ръководи от Пиетро Бекари, главен изпълнителен директор на Christian Dior Couture от 2018 г.

 

Марката Christian Dior Couture  продава по-ежедневни обувки и дрехи, докато висшата мода е под Christian Dior подразделението.

 

GUCCI

Италия

 

Оценка от експерт

„С уникални щампи и бродерии (дори на маратонки), Gucci е луксозна марка на младото поколение, завладяваща света през 2022 г.“

 

Gucci е италианска луксозна марка за модни и кожени изделия, основана от Guccio Gucci във Флоренция, Тоскана, през 1921 г.

 

Днес, под романтичното и еклектично ръководство на Алесандро Микеле, чантите на Gucci предефинират дизайнерския пазар на 21-ви век.

 

Приветствана като една от най-добрите модни марки на 2022 г., Gucci представлява върхът на италианското майсторство – може би затова Gucci е толкова скъпа.

 

От мокасини „Horsebit“ и чанти „Dionysus“ до изискани ръчно изработени рокли, нейните колекции включват някои от най-търсените модни модели.

 

Освен това Gucci е най-продаваната италианска модна марка в света и облича много известни личности като Били Айлиш, Хари Стайлс и Джеймс Кордън. 

 

Затова е на 1во място в нашата класация. 

 

Създаването на класацията на най-добрите модни марки (през 2022 г.)

Класиране на популярността на марките в индекса на Lyst- как става?

 

Алгоритъмът на Lyst анализира уеб сайтове за търговия, онлайн модни магазини, социални медийни платформи и онлайн рецензии, както и социални трендове, за да отличи кои марки са най-популярни, признати и обичани. 

 

Така алгоритъмът взема предвид поведението при пазаруване на над 150 милиона онлайн купувачи, като използва данни за продажби от над 18 000 дизайнери и онлайн магазини за дрехи, анализи на Google и други световни статистики.

 

Заключение

В сравнение със списъка на най-добри модни марки за 2021 г, .има много промени в този за 2022г. 

 

Азия отново процъфтява, култът към луксът нараства и се появява нова вълна от устойчиви марки облекло.

 

За съжаление, 2020 г. помрачи оптимизма, тъй като малцина в модната индустрия си представяха какво ще се случи: горски пожари опустошиха Австралия, геополитическото напрежение ескалира, а след това COVID-19 затвори света, променяйки живота до неузнаваемост.

Поради вируса много от търговците загубиха много от техните приходи, тъй като купувачите на дрехи бяха затворени в домовете си, а Азия беше в застой, което също  доведе до рязък спад в търсенето на модни дрехи.

 

Вече нямаше бляскави събития, концерти, светски събития и празници и бавно модните покупки започнаха да не са много търсени.

 

Също така, блокирането на света заради COVID-19 наруши доставките на суровини, производството, логистиката и операциите на дребно на повечето модни марки.

 

Може би затова може да се забележи липсата в списъка на някои от най-големите модни марки като Adidas, Levi's, ZARA и Uniqlo.

 

Въпреки това, тези марки се очаква да заемат места в класацията за 2023 г. 

 

Същото важи и за някои марки за луксозни дрехи, които липсват на върха – Salvatore Ferragamo, Christian Louboutin, Vera Wang, Jimmy Choo, Christian Audigier и Ralph Lauren. 

 

 

ВАШАТА РЕАКЦИЯ?

Коментари

https://aha.bg/assets/images/user-avatar-s.jpg

:брой коментар

Напишете първия коментар за това!