изгледи
Социалните медии непрекъснато се променят. Използването на някои от най-новите тенденции може да помогне за развитието на вашия бизнес. Хората използват социалните медии като част от ежедневието си, а фирмите използват това, за да достигнат до клиентите. Те използват маркетинга в социалните медии, за да стимулират своя бизнес и да достигнат до различни поколения на правилните платформи.
Приблизително 58,4% от населението на света използва социални медии средно по два часа и 27 минути на ден. Има много нови възможности за използването им по различни начини, включително видеоклипове, обслужване на клиенти и социално слушане.
Ето някои от водещите тенденции в социалните медии през 2022 г.
1. TikTok ще стане по-голям
През септември 2021 г. TikTok отчете повече от 1 милиард активни месечни потребители и продължава да расте.
За компании, които искат да достигнат до по-млада аудитория, TikTok е задължителен. Това е една от основните платформи за достигане до Gen Z и хиляди потребители.
TikTok също е подходяща платформа за бизнеса да рекламира с помощта на кратки видеоклипове - популярни сред по-младите поколения. Освен това TikTok разполага с инструменти за реклами и бизнес профили за разширяване на своята платформа.
2. Видео съдържанието ще продължи да доминира
82 % от глобалния потребителски интернет трафик ще бъде видео съдържание, според проучване на Cisco. Дългите видеоклипове обаче губят популярност, все повече потребители се обръщат към видеоклипове в кратка форма, като тези в TikTok, Facebook Reels, YouTube Shorts и Instagram Reels and Stories.
Освен това компаниите се обръщат към предаване на живо, за да се ангажират потребителите. Тези видеоклипове могат да включват разказване на история, демонстриране на продукт, популяризиране на събития или споделяне на други комуникации на компанията. Продължителността на видеоклиповете в социалните медии трябва да бъде около минута, според Hootsuite.
3. Социалната търговия ще продължи да се разширява
Купуването на продукти директно от социалните медии ще се превърне в норма. Социалните мрежи се развиват в платформи за търговия на дребно с витрини и публикации, които могат да се пазаруват. Всъщност 98% от потребителите планират да купуват в социалните медии, според Sprout Social.
4. Разширената реалност ще стане мейнстрийм
Други технологии – като виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR) – ще се интегрират в социалните медии, с цел повече ангажираност с клиентите. Докато приемането на VR е в начален етап, AR вече се използва в Instagram и Snapchat за подобряване на споделените визуални ефекти. Например Snapchat използва AR за всичките си филтри за снимки, за да превърне хората в животни, да изглеждат гримирани, да носят слънчеви очила или да имат други промени във външния вид.
5. Influencer маркетингът продължава да расте
Инфлуенсър маркетингът не е нов, но няма да изчезне. Социалните медии са пълни с инфлуенсъри, рекламиращи марки. Деветдесет процента от маркетолозите намират инфлуенсър маркетинга за ефективен, според проучване на Influencer Marketing Hub.
6. Обслужването на клиенти се превръща в голяма част от социалните медии
Използването на социални медии като платформа за обслужване на клиенти се случи постепенно, тъй като хората осъзнаха, че могат да достигнат директно до компаниите. Клиентите задават въпроси или публикуват оплаквания, а компаниите отговарят.
За да ускорят времето за реакция, компаниите може да искат да инвестират в чатбот, който да обработва незабавно някои заявки или да създаде база от знания за обслужване на клиенти - или ЧЗВ.
7. Повече компании ще използват социално слушане
Бизнесът може да събира данни от социалните медии. Използвайки инструменти за социално слушане, фирмите могат да слушат потребителския свят. Ето някои инструменти за социално слушане:
- Кларабридж
- HubSpot
- Sprout Social
- Hootsuite
Целта на социалното слушане е да се наблюдават всякакви разговори в социалните медии и да се разберат реакциите.
Социалното слушане позволява на компаниите да разберат въздействието на кампаниите, възприятията на марките и други прозрения върху желанията и нуждите на клиентите.
Като начало компаниите могат да използват брандирани хаштагове, подходящи ключови думи и споменавания на компании в социални кампании, за да видят резултатите.
8. Социалните аудиозаписи ще придобият популярност
Въпреки че аудиото не е ново, присъствието му в социалните медии е ново. Аудиото използва само човешкия глас, за да достигне до своята аудитория, като дава възможност на хората да слушат в движение.
Clubhouse – социално аудио приложение – беше популярно през 2021 г., но изискването за покана затрудни използването му от всички фирми. Други платформи обаче вече предлагат опции само за аудио. Facebook вече предлага функции като Soundbites, подкаст и стаи за поддръжка на аудио съдържание.
Тенденциите за използване на социално аудио включват излъчване на събития на живо, гласови съобщения, музика, аудио стаи на живо и срещи.
Коментари
:брой коментар