menu
10 най-продавани продукта на всички времена
10 най-продавани продукта на всички времена
Купували ли сте от тях?

1. 10 най-продавани продукта на всички времена

10 най-продавани продукта на всички времена

 

За да определи най-продаваните продукти за всички времена, 24/7 Wall St. прегледа главните категории продукти, които са широко закупувани от потребителите, и идентифицира конкретните продукти, които са имали най-високи продажби в своята категория. 

В някои случаи данни са събрани от множество източници, за да се изчисли крайната цифра на продажбите. По този начин беше съставена тази класация. В нея са представени най-продаваните продукти на всички времена:

1. PlayStation

• Категория: Конзола за видеоигри

• Общи продажби: 344 милиона 

• Компания-майка: Sony

Когато Sony пусна PlayStation в Съединените щати през 1995 г., неговият 32-битов процесор беше най-мощният наличен на пазара за конзоли по това време.

Sony продаде повече от 70 милиона PlayStation по целия свят до момента, в който PlayStation 2 беше пуснат през 2000 г. 

PlayStation 2 също се продаваше много добре, както в САЩ, така и в чужбина. 

Sony пусна PlayStation 3 през 2006 г. и продаде 50 милиона бройки още преди края на годината.

Последните поколения, PlayStation 4 и PlayStation 5 също са изключително успешни.

2. Lipitor

• Категория: Фармацевтика

• Общи продажби: $141 милиарда

• Компания-майка: Pfizer

Lipitor на Pfizer се предписва за понижаване на LDL (или лошия холестерол) — високите нива на лошия холестерол увеличават риска от сърдечни заболявания. 

Lipitor се класифицира като статин, клас лекарства, използвани за намаляване на риска от сърдечни заболявания. 

Продажбите на Lipitor обаче спаднаха рязко през последните години, след като патентът му в САЩ изтече през 2011 г. Оттогава Lipitor загуби патентна защита също и на още много други големи пазари. 

През 2012 г. продажбите на Lipitor възлизат на 2,3 милиарда долара, спад от 9,6 милиарда долара през 2011 г. според годишния отчет на Pfizer за 2012 г. 

И все пак, от представянето му през 1997 г., никое друго лекарство не се доближава до търговския успех на Lipitor. 

Най-близкият конкурент по продажби за всички времена е Plavix, който има малко повече от половината от приходите на Lipitor за целия си живот на пазара, според доклади на Forbes.

3. Corolla

• Категория: Превозно средство

• Общи продажби: 40,7 милиона 

• Компания-майка: Toyota 

След представянето си в Япония през 1966 г. автомобилът стана достъпен в САЩ през 1968 г. и в момента Toyota е продала повече от 40,7 милиона модели коли Corolla, повече от всеки друг модел автомобил. 

Успехът на Corolla на пазара вероятно се дължи на нейната надеждност, сравнително малък разход на бензин и достъпна цена. 

Наскоро преработената Corolla е най-новото поколение на компанията и тя твърди, че колата има по-добър разход на гориво, калто и малко по-голям интериор. 

Чисто нова, началната цена на такава Corolla е $16 800.

Toyota обяви, че е продала 1,2 милиона коли от модела Corolla през 2022 г., което е 5% увеличение спрямо предходната година. 

4. Междузвездни войни

• Категория: Филми

• Общи продажби: $4,6 милиарда

• Компания-майка: 20th Century Fox

Само филмът Отнесени от вихъра е донесъл повече приходи от оригиналния филм Междузвездни войни. 

Комбинирано обаче, трите филми от трилогията са събрали 2,4 милиарда долара, което надминава Отнесени от вихъра. 

Когато Междузвездни войни: Епизод I беше отново пуснат преди няколко години, повече от 20 години след първоначалната си премиера, той спечели 675 милиона долара.

След това бяха пуснати и по-късните части - Епизоди 2 и 3 - всеки от които допълнително спечели над 400 милиона долара. 

Общо филмите на Междузвездни войни, включително специалните издания и преизданията, са събрали над 4,6 милиарда долара, след корекция съобразно с инфлацията в САЩ. 

Докато 20th Century Fox все още притежава правата върху оригиналния Междузвездни войни, Дисни закупи вселената на студиото на Междузвездни войни Lucasfilms за 4 долара милиарда през 2012.г. Disney и сега пуска нови филми под ръководството на режисьора J Abrams. Те също отчитат много успехи. 

5. iPad

• Категория: Таблет

• Общи продажби: 211 милиона 

• Компания-майка: Apple

Въпреки малката си загуба на пазарен дял, iPad на Apple все още е най-добре- продаваемия таблет. 

iPad преди държеше 40% от пазара на таблети, но е с намалени проходи в по-скорошни периоди, според компанията за пазарни проучвания IDC.

Близкият конкурент Samsung взе голяма част от пазарния дял на Apple. 

Анализаторът IDC съобщи, че iPad също е загубил част от пазарния си дял, защото потребителите ползват таблетите си за по-дълго, вместо веднага да закупят най-новата версия. 

Но все пак, Apple е продал 16,4 милиона таблети пред последното тримесечие и като цяло повече от 211 милиона, откакто iPad беше представен за първи път през 2010 г.

6. Франчайз Mario Bros.

• Категория: Франчайз за видеоигри

• Общи продажби: 262 милиона единици

• Компания-майка: Nintendo

Откакто дебютираха през 1981 г. в популярната аркадна игра Donkey Kong, италианските водопроводчици на играта Супер Марио се появяват в 115 заглавия и дори в собствени анимационни серии. 

Според данни от проучвания към 2021 г. повече от 262 милиона единици от "основните" игри на Mario Bros. са продадени по целия свят. 

Първоначално, Марио беше известен като Jumpman в японска аркадна игра, преди да бъде превърнат във водопроводчик в САЩ. 

През 2011 г. Книгата на световните рекорди на Гинес нарече оригиналния Марио най-добрият герой във видеоигри на всички времена, като предвид гласовете на повече от 13 000 читатели .

Албумът на Майкъл Джексън Thriller

• Категория: Албум

• Общи продажби: 70 милиона 

• Компания-майка: Epic records

Албумът на Майкъл Джексън Thriller е не само най-продаваният албум на всички времена, но също така се смята, че поставя началото на успеха на MTV, вкарвайки така наречената лунна походка в масовата култура и дайки на Джаксън прозвището "Кралят на попа". 

Според michaeljackson.com, уебсайт, управляван от Sony Music и собственост на звукозаписната компания на Майкъл Джексън, 70 милиона копия от албума са продадени от издаването му през 1982 г., въпреки че различни източници изчисляват, че могат да са били продадени до 110 милиона копия. 

От албума също бяха продадени в околи 101 000 копия седмицата след смъртта на Джаксън през 2009 г..

Освен това, изтеглянията на песните на Джаксън възлизат на общо 2,3 милиона.

Албумът съдържа много хитове: например "Beat It", "Billie Jean" и "Thriller". 

Може би това, което направи албума най-известен, беше 14-минутният песен-филм/музикален видеоклип на Thriller. 

8. Хари Потър

• Категория: Книга

• Общи продажби: 450 милиона 

• Компания-майка: Scholastic (издател в САЩ)

Приблизително 450 милиона Хари Потър са продадени на 73 различни езика към този момент, което я прави най-продаваната книжна поредица за всички времена. 

Книгите също направиха писателката Джоан Роулинг най-високоплатеният автор в света. 

През 2007 г. издателят на Хари Потър Scholastic продаде 8,3 милиона копия от последната книга, Хари Потър и Даровете на смъртта, още в първите 24 часа. 

Поредицата книги вдъхнови осем филма, които бяха издадени между 2001 г. и 2011 г. и взети заедно събраха 7,7 милиарда долара в световен мащаб. 

През 2012 г. Роулинг стартира Pottermore.com, сайт, който предлага ново Хари Потър интерактивно изживяване. Съобщава се, че сайтът е имал над 1 милиард зрители през първите две седмици след като е пуснат в интернет. 

9. iPhone

• Категория: Смартфон

• Общи продажби: 516 милиона единици

• Компания майка: Apple

Apple превзе пазара на смартфони, когато пусна iPhone през 2007 г. 

Въпреки предположенията на някои анализатори, че пазарният дял на iPhone е достигнал своят връх, продажбите на телефоните остават големи.

През изминалите месеци от тази година компанията вече е продала близо 95 милиона iPhone, а продажбите за цялата година се очакват да достигнат повече от 150 милиона.

С изключение на кратък период през 2012 г., iPhone на Apple е най-продаваният смартфон от самото му създаване. 

10. Кубчето на Рубик

• Категория: Играчка

• Общи продажби: 350 милиона единици

• Компания-майка: Seven Towns

Кубчето на Рубик остава най-продаваната единична играчка на всички времена с над 350 милиона продадени от 1980 г. насам. 

Кубчето на Рубик остава толкова популярно, вече десетилетия от създаването си, като то е породило цели състезания по игра на неговото кубче. 

Играчката има голяма база от фенове, малки и големи. 

Един разработчик дори създаде приложение за iPhone, което инструктира потребителите как да подредят кубчето на Рубик с 20 хода. 

За разлика от други най-продавани играчки, като Monopoly и Gumby Doll, кубът първоначално не е бил предназначен да бъде играчка. Неговият изобретател, унгарският професор по архитектура Ерно Рубик, го създава през 1974 г. като начин да учи студентите си на триизмерна геометрия. 

Комбинираните колекции от кукли Barbie и Hot Wheels на Mattel надминават продажбите на кубчето на Рубик, но нито една от тях не е отделна играчка. Затова и кубчето на Рубик е на първо място в категорията на най-продаваните играчки. 

 Откриването на най-популярния продукт на годината и предлагането му прави както  потребители, така и инвеститори щастливи. 

Но създаването на бестселър за всички времена може направо да трансформира една индустрия и да създаде нова бизнес ниша.

Много от най-продаваните продукти правят именно това.

Apple (AAPL), която е продала повече от 500 милиона iPhone, беше първата, която представи смартфон със сензорен екран, който може безпроблемно да обработва музика, сърфира в мрежата и провежда телефонни разговори.

Други бестселъри също заеха пазарна ниша и така станаха “мейнстрийм”. 

Преди “Междузвезни Войни”, филмовите жанрове бяха комедия, романтика или драма. 

Хари Потър пък беше толкова успешен, че The New York Times Book Review създаде отделен списък на бестселъри за деца през 2000 г., за да отчете популярността на поредицата.

В някои случаи най-продаваните продукти са просто по-добри от своите конкуренти. Преди създадения от Sony (SNE) PlayStation, конзолите за видеоигри бяха до голяма степен базирани на касети. С появата на PlayStation, която разчита новия формат на CDтата, игрите вече можеха да поддържат 3D игра и видео с повече движение в него.

 Lipitor пък, който се превърна в най-продаваното лекарство в света с продажби от 141 милиарда долара, беше много по-ефективен от другите лекарства за понижаване на лошия холестерол.

Редица от тези продукти продължават да доминират на своите пазари. iPad остава най-продаваният таблет в света с 32,5% пазарен дял през последното тримесечие, въпреки предизвикателствата от линиите Kindle Fire на Amazon.com и Galaxy на Samsung. PlayStation 5 пък вече е продал над 7 милиона бройки от пускането си миналата година, доста повече от създадения от Microsoft Xbox One.

Въпреки успеха си, някои от тези продукти са изправени пред предизвикателства. Продажбите на Lipitor на Pfizer спадат всяка година, след като неговият производител Pfizer загуби патента за лекарството през 2011 г. и на пазара излязоха по-евтини генерични лекарства.

Междузвездни войни пък може да загуби статута си на най-продавания филмов франчайз за всички времена, като е заместен от франчайза Marvel на Walt Disney (DIS). Техният филм Отмъстителите счупи боксофис рекордите, като събра 203,4 милиона долара още през първия си уикенд.

 

ВАШАТА РЕАКЦИЯ?

Коментари

https://aha.bg/assets/images/user-avatar-s.jpg

:брой коментар

Напишете първия коментар за това!