
изгледи
Превантивната смяна на ангренажния ремък, ще ни излезе много по-евтино от ремонт, ако се стигне до такъв.
Ангренажният ремък е един от най-важните компоненти на двигателя, отговорен за синхронизирането на движението на буталата и клапаните на автомобила. Правилното му състояние е ключово за избягване на сериозни повреди, поради което шофьорите винаги си задават един и същ въпрос, а именно колко често трябва да се сменя?
Години наред се говори за фиксирани ограничения на пробега, като например 40 000 или 100 000 километра, но реалността е по-различна. Производителите не предлагат универсална цифра, тъй като интервалът за смяна зависи от фактори като тип двигател, материал на ремъка, употреба на превозното средство и дори метеорологични условия.
Кога всъщност трябва да го смените?
Като цяло, актуализираната препоръка варира от 60 000 до 160 000 километра или между 5 и 10 години, което от двете настъпи първо. Ако автомобилът се кара малко, но е натрупал много време, гумата на ремъка също може да се влоши, което увеличава риска от скъсване. Експертите подчертават, че не е добра идея да се претоварва до краен предел. Износен ремък може да се скъса без предупреждение и да причини щети, които могат да ни излязат солено. Повредите могат да бъдат от огънати клапани до повредени бутала.
По-добре е да смените целия комплект
Освен това, когато сменяте ремъка, е препоръчително да смените и целия комплект (обтегачи, ролкови дискове и дори водната помпа), за да осигурите безопасна работа на автомобила и да избегнете многократна поддръжка. В крайна сметка няма магическо число като 40 000 или 100 000 километра. Най-разумното нещо, което можете да направите, е да се консултирате с ръководството на производителя и да предвидите посочения лимит, особено ако автомобилът е на повече от пет години или се кара в тежки условия. В този случай превенцията е много по-евтина от ремонта.
Коментари
:брой коментар